Tréningek & Terápiák

lágyrész eredetű mozgáskorlátozottság

elején tartó gerincsérv, porckorongsérv

mozgásszervi eredetű fejfájás, szédülés

Barvicsenko- ( Lewit-) féle manuálterápia, a mozgásszervi, reverzibilis problémákat gyógyszer és műtét nélkül old meg mint felnőtteknél, mint gyerekeknél egyaránt. Alternatív gyógymód, ami holisztikus szemlélettel vizsgálja a test váz-és mozgatórendszerét. A precíz vizsgálat után a fájdalmas és mozgásbeszűkült blokkokat finom fogásokkal oldja, és ezáltal a vázrendszer ( gerinc, csontok és végtagok) és a mozgáspálya visszaáll a saját, eredeti mechanikájába.

Schroth-terápia

Gerincferdülés, Scoliosis, és Scheuermann betegség jelenleg egyik leghatékonyabb kezelési formája, amit Katharina Schroth fejlesztett ki az 1900-as évek elején. Mottójaként ismerhetjük: “A scoliotikus test által adott kép ellentettjét kell elérnünk.”  Önmagán végzett gyakorlatokat, a gerincoszlopot maximálisan megnyújtotta, háromdimenziós légzéssel egybekötve, az egyes izmokat megfeszített, másokat nyújtott.  Ezt továbbfejlesztve alakult ki a mára már hatékonyságának köszönhetően nagy elismertségnek örvendő gerincferdülésre ható terápia. A 3D Scoliosis Terápiában jártas gyógytornásszal megtanult korrekciós helyzetek alkalmazhatók a hétköznapok során, így akár egész nap végezhető a terápia. A gyakorlatokkal a hibás tartás helyreállítása, a belső testkép normalizálása a cél. A gerincferdülés gyógytornája mindig teljesen egyénre szabott. A Schroth terápia a scoliosis (gerincferdülés), különböző gerincfájdalmak, gerincdeformitások (pl.: Bechterew kór) operáció előtti mobilizáció, operáció utáni rehabilitáció, valamint a Scheuermann kór kezelésére alkalmazható. Hosszú távú után követések, vizsgálatok, kutatások eredményei bizonyítják a módszer hatékonyságát.

Terrier technika

Olyan reflexterápián alapuló lágyrész, manuális masszázs technika, ami a gerincoszlop, és az ízületek mozgatása közben, a kezelő manuális fogásokat alkalmaz, amely módszerrel fájdalmat csillapít, a letapadt szöveteket fellazítja, ezáltal mozgásterjedelmet növel, keringési zavar talaján felgyülemlett ödémát csökkenti. Az összenövéseket fellazítja ezzel a lazításos tecnikával fascia kezeléssel.. Hatására csökken a fájdalom, javul a keringés, a lágyrészek megnyúlnak, oldódnak a letapadások, a mozgásterjedelem pedig nő. A technika alkalmazható fájdalomcsillapítás, traumák vagy műtétek utáni mozgásbeszűkülés, mozgáskorlátozottság esetén, az ízületek, lágyrészek reumatikus megbetegedéseinél, ízületi kopás, izomfeszülések, izomtónus zavarai esetében, illetve a sportrehabilitációban, de akut gyulladásos állapotokban, ízületi instabilitás esetén nem ajánlott.

McKenzie

A torna célja, hogy megtanítsa a pácienst arra, hogy hogyan kezelheti saját nyak, hát és derékfájdalmát és mielőbb visszatérhessen a munkájába, saját fájdalommentes életébe. A terápia lehetővé teszi a porckorong probémák, gerinc problémák derékfájás, hátfájás konzervatív kezelését, így elkerülve az esetleges műtéti beavatkozást. Figyelmet szentel a megelőzésre és egyéb tartáshibából fakadó gerinc- vagy végtagfájdalom kezelésére. A terápiát gondos orvosi és MRI vizsgálat előzi meg, hogy pontosan tudjon a terapeuta célzott tornát adni.

Taping

A kinesio tapasz kémiai hatóanyagtól mentes, pusztán mechanikus módszer, mely megfelelő felhelyezési technikával a szervezet öngyógyító folyamatait segíti.

Kiscsoportos gyógytorna

Hanyag tartás, tartás korrekció, preventív gyógytorna, gerinctorna, osteoporosis torna.